Themabijeenkomst Brain Blocks

27 oktober 2017

De ouderwerkgroep van de Latasteschool organiseert regelmatig thema-avonden voor geïnteresseerden ouders/verzorgers. Afgelopen dinsdag 24 oktober jl. vond een bijeenkomst plaats met als thema Brain Blocks.

Goed bezochte bijeenkomst

Op verzoek van ouders was Chris Baetsen gevraagd een presentatie te geven over Brain Blocks. Brain Blocks is een methode om zaken die moeilijk zijn voor mensen met een beperking, bijvoorbeeld autisme, helder voor het voetlicht te brengen. Chris is een begenadigd verteller en heeft vanuit zijn praktijk talloze voorbeelden die verhelderend werken voor ouders.

Eye-opener

Tijdens de bijeenkomst was er voor ouders voldoende ruimte om in gesprek te gaan met Chris. In het eerste deel van zijn presentatie werd het werken met Brain Blocks aan de orde gesteld. Hoe werkt het in de hoofden van mensen met autisme? Door middel van een heldere en visuele voorstelling ging Chris daar op in. Daarnaast kwam naar voren hoe ouders meer adequaat kunnen omgaan met beperkingen. Voor veel ouders was dit een eye-opener.