Samen met ouders

Goede samenwerking tussen ‘school’ en ouders is goed van de ontwikkeling van kinderen. Daar doen we dus alles aan!

In de eerste weken van het schooljaar komt de leerkracht van uw kind thuis op bezoek of plannen we een gesprek op school. Ook gedurende de rest van het schooljaar is er veel contact. We bellen, mailen en praten bij tijdens verschillende contactmomenten.

We praten u elke week bij in onze nieuwsbrief en onze vlogs. En op sociale media posten we regelmatig leuke nieuwtjes en foto’s.

We organiseren ook ontmoetingsavonden voor ouders, zodat u ervaringen kunt delen, (opvoedings)tips kunt uitwisselen of ‘gewoon’ kunt bijpraten met elkaar.

Kook ook mee!

Een aantal keren per jaar organiseren we kookworkshops voor ouders. U kunt dan met uw kind en andere ouders en kinderen koken in onze mooie keuken. Daarna eten we natuurlijk samen!

Cursus alternatieve denkstrategieën

Om het jaar organiseren we een PAD-cursus voor ouders. PAD staat voor Programma Alternatieve Denkstrategieën. Wij gebruiken dit programma op school en het is ook helpend voor thuis. Zo werken we als team samen met u op eenzelfde manier aan de ontwikkeling van de sociale en emotionele vaardigheden van uw kind.