Positief in Balans!

Naast belangrijke vakken als taal, rekenen en lezen en andere ‘leervakken’, besteden wij onder de naam Positief in Balans veel aandacht aan positieve gezondheid.

Ervaringsleer

Ervaren wie je bent en aan persoonlijke doelen werken: daarom draait het bij ervaringsleer voor groepen 6 tot en met 8. Tijdens een training krijgen kinderen inzicht in zichzelf en de ander.

Rots & Water

Ieder kind in groep 1 tot en met 5 volgt bij ons de training Rots & Water om sociale vaardigheden te trainen en voor zichzelf te leren opkomen.

Positieve gezondheid

Hoe doe je mee in de samenleving, hoe geef je betekenis aan je leven en hoe blijf je mentaal en lichamelijk gezond? Met kinderen en ouders zetten we een positief gezonde leefstijl op de kaart. Kinderen vullen speciale vragenlijsten Positieve gezondheid in en daarover gaan we met ze in gesprek. Kinderen gaan met hun persoonlijke doelen aan de slag en voelen zich steeds meer eigenaar van hun eigen ontwikkeling.

Gezonde school

Wij willen de Gezonde School van de toekomst zijn. Gezond eten, voldoende spelen, bewegen en sporten in en om onze school horen daar zeker bij.

Brede basisvaardigheden

Brede basisvaardigheden ontwikkelen via sport, spel en activiteiten: dat stimuleren we volop, onder meer via het talentontwikkelingsmodel Athletic Skills Model.