Dromen die uitkomen…

15 december 2016

Ieder kind heeft recht op dromen. Dromen wat hij of zij later zou willen zijn. Prinses, ridder, piloot, rijk of misschien wel ruimtevaarder. Hadden wij vroeger ook niet deze dromen? Alles was mogelijk. Je zou ontdekkingsreiziger kunnen worden, uitvinder, professor, diepzeeduiker, zangeres, model, schrijver…alles wat je interessant leek. Het leven is dan nog grenzeloos onbezorgd.

En toch er zijn kinderen die niet meer durven dromen. Kinderen die niet meer durven geloven. Kinderen die dreigen de hoop op te geven. Kinderen die te jong te veel hebben gemaakt; een trauma hebben opgelopen door een ingrijpende gebeurtenis of voorvallen in hun jonge leven. Kinderen die met dingen worden geconfronteerd die ze niet kunnen behappen of een plaats kunnen geven in hun leven.

Dream4kids geeft deze kinderen hun dromen weer terug, zorgen ervoor dat deze kinderen weer durven te gaan geloven in de hen omringende wereld. Dat doet Dream4kids in overleg met de therapeut als het kind er geleidelijk weer aan toe is om het nare verleden achter zich te laten en de blik naar voren durft te richten.

Ook op de Latasteschool voor speciaal onderwijs kennen we die kinderen. Een van deze kinderen is J. uit de klas van Janne.

Afgelopen november werd zij zonder dat zij het wist uit de klas als een prinses opgehaald door Dream4kids met een grote limousine. Het was een complete verrassing voor haar. De leerkrachten waren natuurlijk ingelicht. En vele kinderen zwaaiden onze prinses uit toen zij met de statige limousine richting Den Bosch vertrok.

Bij Shoeby in Den Bosch werd ze geheel in het nieuw gestoken. Daarna ging men naar een schoonheidssalon waar ze werd opgemaakt waarna ook nog een fotoshoot volgde om deze mooie dag in haar leven te vereeuwigen.

’s Avonds als klap op de vuurpijl gaat ze met familie uiteten. Een dag met een gouden randje en ook een dag om nooit te vergeten. En wij, de mensen van de Latasteschool hopen dat J. weer durft te gaan dromen... want soms komen dromen uit.