Wij willen vanuit wederzijdse betrokkenheid leerlingen helpen om zichzelf te kunnen zijn.

HackShield in de klas

25 september 2023

Afgelopen woensdag heeft wethouder Robert Martens een bezoek gebracht aan groep 7 om een gastles te verzorgen over Hackshield.

In HackShield de game worden kinderen tussen de 8-12 jaar opgeleid tot junior cyber agents. Hier leren de kinderen spelenderwijs hoe ze zichzelf en hun omgeving kunnen beschermen tegen risico's op het internet. Het doel van HackShield is om kinderen weerbaar te maken tegen cybercriminaliteit. Zo leren de kinderen over online gevaren op een leuke manier.

Robert Martens heeft de kinderen op het digibord meegenomen in de wereld van HackShield. De gastles duurde een uur waarna de kinderen allemaal een "tattoo" van HackShield kregen en de winnaars een keycord en button.

Het was een leuke en leerzame les waarvoor wij de wethouder van harte bedanken.