Het beste onderwijs realiseren samen met onze leerlingen.

Kamp Ruygh

25 september 2023

Tja waar moeten we beginnen. Kamp Ruygh special Edition was meer dan special! Je eigen tent opbouwen en opstellen in rijen, daar begon het mee.

Geen kamp volgens de kids, meer een strafkamp want vorig jaar gingen ze zwemmen en allemaal leuke dingen doen.

De eerste tranen, de eerste verhalen, de eerste “ bel mijn moeder maar” al na een klein uur.

Toen een stormbaan, ok.. voor de meesten. Lekker lunchen, beetje spelen. Dan een circuit en toen werd het langzaam leuk... Vuurtje maken, zware dingen transporteren, samenwerken, elkaar aanmoedigen, het werd een beetje meer leuk.

Hamburgers eten met lekkere sla, komkommer, augurk, meloen erbij, maar geen sauzen, echt raar! 😉
Avondspel waarbij je punten/dropjes kon verdienen, er werd meer samengewerkt, lol gemaakt, serieus naar elkaar geluisterd. Kampvuur, marshmallows, muziekje, donker. Iets bijzonders gezien in de lucht, iets met satellieten. Te gek!

Slapen…. of proberen niet te slapen, dat was meer de discussie. Ach ja, moet kunnen voor 1 nacht.
Om 07.00 heerlijk trompettergeschal met een prachtig opkomend zonnetje. Fris en fruitig ontbijten, opruimen, afbreken en een beetje zenuwen want wat gaan we doen?
En toen stonden we daar! Een gebouw van meer dan 40 meter hoog! "Moeten we daar vanaf, ga ik echt niet doen", maar ook een aantal "Te gek, ik wil, mag ik?"

Uiteindelijk heel veel kids en onze dappere collega’s en stagiaires naar beneden zien gaan. Echt ruig!

Marc Smeets en Wouter Bruins, super bedankt voor dit onvergetelijke avontuur en de deskundige begeleiding. De eerste reacties van ouders en kinderen stromen al binnen en die zijn te gek!!