Latasteschool schaft BSO-bus aan

27 januari 2022

Vanwege de groei in leerlingaantal de laatste jaren huurt de Latasteschool sinds 2020 een gebouw van partner Pactum (voor 1 januari nog Rubicon Jeugdzorg) op het aangrenzende terrein.

Onze kleutergroep zit daar in een prachtig lokaal, midden tussen de bomen. Het nadeel hiervan is wel dat deze kleuters elke morgen onder begeleiding naar hun lokaal moeten wandelen. Dat duurt, pak-hem-beet, tien minuten heen en tien minuten terug aan het eind van de dag. Hierdoor gaat kostbare leertijd verloren.

Daarom besloot de Latasteschool om een BSO-bus aan te schaffen om de kinderen op en neer te brengen. Gisteren kwam Rijschool Boon op locatie om acht collega's een praktijktraining te geven. Van tevoren moest er eerst nog een theorie-examen behaald worden. Gelukkig zijn alle acht collega's met vlag en wimpel geslaagd.

Vanaf vanmorgen worden de kleuters met de BSO-bus gebracht en gehaald. Aan de snoetjes te zien en aan hun reacties te horen vonden ze het prachtig! Net zoals de collega die voor het eerst mocht chauffeuren...