Het beste onderwijs realiseren samen met onze leerlingen.

Schrijfonderwijs krijgt een boost bij de Latasteschool

03 februari 2021

Positief in balans? Daar hoort een gezonde motorische ontwikkeling natuurlijk óók bij. Leerkrachten van de Latasteschool gaven samen met de ergotherapeuten van de school een boost aan de ontwikkeling van de fijne motoriek die kinderen nodig hebben om goed te leren schrijven.

Als school besteden we veel aandacht aan onder meer leefstijl, bewegen en een gezonde motorische ontwikkeling. Eén van de redenen waarom leerkrachten en ergotherapeuten samen aan de slag gingen met het schrijfonderwijs. Dat kon namelijk wel een opkikker gebruiken.

Schrijven is belangrijk!

Leerkracht Abigail Rutten schrok vorig jaar eerlijk gezegd wel een beetje. Maar weinig kinderen in groep 4 en 5 konden ‘netjes’ aan elkaar schrijven. “Terwijl ik het wel belangrijk vind dat kinderen dit kunnen.”