Speciaal Onderwijs Vlaanderen op bezoek bij de Latateschool

03 april 2019

Een delegatie van Speciaal Onderwijs Vlaanderen is donderdag 28 maart op werkbezoek geweest bij de Latasteschool in Horn. Aanleiding van dit bezoek was de behoefte aan een verdere verdieping op het gebied van gedrag van jonge kinderen. Dit ten behoeve van een nieuw op te zetten pedagogisch beleidsplan.

Tijdens het bezoek hebben alle deelnemers, waaronder orthopedagogen en gedragsdeskundigen, een kijkje kunnen nemen op beide locaties. Daarnaast is er een presentatie gegeven over de school, de zorgstructuur, onderwijskwaliteit en de intensieve samenwerking met de vele ketenpartners.

Integrale aanpak

De bezoekers concludeerden dat de Latasteschool een goed gestructureerde organisatie is door het toepassen van de Integrale aanpak. Deze aanpak is gericht op de ontwikkeling van leerlingen op zowel sociaal-emotioneel als didactisch gebied. Daarnaast ervaarden ze veel rust, passie en expertise vanuit het team. Het team van de Latasteschool kijkt terug op een geslaagd werkbezoek!