Groep 7 naar Snowworld

20 maart 2024

Wat als ludiek idee begon, werd werkelijkheid!

Ergens op een prachtige dag in de besneeuwde bossen rondom de Latasteschool ontstond het prachtige idee om te gaan skiën. Bepakt met sleeën gingen we met groep 7 een rondje maken door het bos en van ieder heuveltje afglijden. Plots kwam een van de leerlingen aan met het idee om een keer te gaan skiën. Waarom niet?
Voor veel kinderen een dag om nooit te vergeten. Hoe krijg ik die zware schoenen aan, pfoe wat is het warm in het kleedlokaal met allemaal kleding aan. Eenmaal in de hal waren ze blij met de warme kleding. Je moet blijkbaar ook eerst die berg op voordat je naar beneden kan én naar beneden gaat vervolgens veel sneller dan omhoog. Met veel vallen, opstaan en over eigen grenzen heen gaan hebben de kinderen toch een fantastische ochtend gehad.

Een ervaring, die misschien wel eenmalig is, om nooit te vergeten!