De Latasteschool gaat los met Vitality!

21 oktober 2022

Afgelopen jaren is er op de Latasteschool al veel aandacht geweest om vitaliteit en positieve gezondheid onder de aandacht te brengen bij kinderen, ouders en medewerkers. Wij vinden het belangrijk dat iedereen graag naar school komt en een fijne leer- en werkomstandigheden heeft. Vitaliteit en gezondheid beïnvloeden ons geluk en plezier. Als school willen wij dan ook optimale voorwaarden creëren om het beste uit de kinderen, maar ook uit onszelf te halen.

Zo hebben we onder andere school- en werkfruit geïntroduceerd en doen we mee aan de jaarlijkse City/Lataste Run. Vanaf dit schooljaar is daar de gratis gezonde schoollunch als pilot aan toegevoegd.

Vitality programma

Sinds kort brengen we het team nóg meer in beweging. Als eerste school binnen de Aloysius Stichting gaan wij los met het Vitality programma. Alle medewerkers van school kunnen hier vrijwillig aan meedoen en worden middels de Vitality app uitgedaagd om dagelijks voldoende in beweging te komen.

De maandelijkse kosten van het Vitality programma zijn voor rekening van school. Om deel te nemen heb je een smartphone of smartwatch nodig die de stappen telt of hartslag registreert. Via het Vitality programma is het mogelijk om een Fitbit of Apple Watch aan te schaffen. Door voldoende te bewegen kun je deze geheel of gedeeltelijk terugverdienen.

Beloning

Bij het behalen van de weekdoelen word je beloond middels waardebonnen (Pathé, Bol.com, Etos e.d.) en bij het behalen van de maanddoelen kun je cashback terugverdienen op de aanschaf van een Fitbit of Apple Watch. Ook kun je ervoor kiezen om een goed doel te sponsoren of een cashback op de jaarlijkse premie van je aanvullende zorgverzekering en/of tandartsverzekering (mits je bij a.s.r. of Ditzo verzekerd bent). Er valt nogal wat te halen!

Fanatiek!

Om zicht te krijgen op de persoonlijke gezondheidssituatie kun je op vrijwillige basis ook deelnemen aan een jaarlijkse gezondheidscheck. Zo krijg je nog meer zicht en grip op je leefstijl.

Zien jullie na schooltijd plotseling groepjes juffen en meesters hardlopen, wandelen, bootcampen e.d. dan weten jullie nu waarom dit is. Het team van de Latasteschool is super fanatiek en hoopt dat dit goede voorbeeld straks een vervolg krijgt in de hele stichting!