Wij staan voor een brede ontwikkeling

De Latasteschool in Horn is er voor kinderen in de regio Midden-Limburg die iets extra’s nodig hebben om zich optimaal te ontwikkelen. Onze school en omgeving bieden daarvoor volop ruimte. Zo leren kinderen niet alleen in de klas, maar ook in onze schoolkeuken, de gymzaal, de schooltuin of het speelleerbos.

Wij staan voor een brede ontwikkeling en leren kinderen positief en in balans in het leven staan. Kinderen doen kennis, ontwikkelen vaardigheden en wij focussen daarnaast op hun sociaal-emotionele en motorische en fysieke ontwikkeling.

In het ontwikkelingsperspectief dat we samen met een kind en zijn ouders maken, staat waar we samen naartoe werken. In en vanuit onze school bieden we daar zo nodig veel ondersteuning bij van experts die aan ons team zijn verbonden.