Iets met mensen of met dieren. Dat moet het gaan worden. Want sinds kinds-af-aan wil Luuk graag mensen en dieren helpen. Hij doet nu een snuffelstage op de Latasteschool, waar hij zelf jaren geleden startte in groep 4.

“Ik kwam toen in de klas bij juf Mandy”, vertelt Luuk. En inderdaad: die is nu een ‘collega’ want Luuk heeft tijdens zijn snuffelstage al het gevoel dat hij mee mag draaien als leerkracht. Hij vindt het geweldig.

“De kans is groot dat de Pabo mij straks ziet verschijnen”, zegt hij. “En als ik kies voor het onderwijs, dan wil ik zéker werken in het speciaal onderwijs. Kinderen vooral ook helpen in hun sociale ontwikkeling lijkt mij veel fijner dan alleen bezig zijn met rekenen bijvoorbeeld.”

Zelf kijkt Luuk terug op een “superleuke tijd” op zijn oude school. “Ik zou soms wel eens terug willen naar die tijd”, vertelt hij. “Hier op school ging het vooral over je persoonlijke ontwikkeling. Ik was heel onzeker en kwam hier op school tot rust. Alles was goed georganiseerd en heel duidelijk en je wist precies waar je aan toe was. Dat vond ik toen heel fijn.”