Latasteschool Horn wederom uitgeroepen tot Excellente School!

18 januari 2016

Voor het tweede jaar op rij heeft De Latasteschool in Horn het predicaat Excellente School 2015-2017 in ontvangst mogen nemen. Dat heeft de Inspectie van het Onderwijs vandaag bekend gemaakt.

Na maanden van spanning, is de ontlading groot bij het team van De Latasteschool. Ook dit jaar is het opnieuw gelukt om het predicaat binnen te halen.

Speciaal onderwijs

Volgens de jury heeft de school een toekomstbestendig excellentieprofiel. De Latasteschool biedt ondersteuning en sturing op alle ontwikkelingsgebieden van de leerling, het schoolse leren, de sociaal-emotionele en de lichamelijke ontwikkeling. Het team doet er alles aan tegemoet te komen aan de ervaren maatschappelijke opdracht aan het speciaal onderwijs; leerlingen voorbereiden op vervolgonderwijs en een zo zelfstandig mogelijk bestaan in de samenleving. Ouders worden bij De Latasteschool gezien als ervaringsdeskundige en worden betrokken bij alle belangrijke beslissingen over de weg die de leerling binnen de school aflegt.

Binnen het team van De Latasteschool is een groot enthousiasme herkenbaar en een gedrevenheid om vanuit betrokkenheid bij de leerlingen met hun speciale hulpvragen nog beter te presteren. Teamleden weten tot een goede samenwerking te komen en vormen een krachtige basis voor borging van goede onderwijspraktijk en nieuwe ontwikkelingen, aldus het juryrapport.

Download hier het juryrapport.