Lataste is excellent!

27 januari 2015

De Latasteschool is op 26 januari onderscheiden met het predicaat “Excellente School 2014”. In de Koninklijke Schouwburg in Den Haag werden aan 106 scholen de predicaten uitgereikt door premier Rutte en staatssecretaris Sander Dekker. Opmerkelijk: er is maar een school voor speciaal onderwijs (cluster 4) in Nederland met dit predicaat, en dat is de Latasteschool in Horn.

Bron: Flickr.com (bekijk hier alle foto's)

Het juryrapport

Als sterke punten van de school noemt de jury de opbrengstgerichte benadering vanuit het ontwikkelingsperspectief, de consistente aanpak en de daarbij gebruikte methoden en methodieken, het professionele team dat gericht is op de ontwikkeling van het onderwijs en de eigen ontwikkeling, de benadering van de ouder als expert, en de leerling als eigenaar van het leerproces. De school als geheel heeft een coherent verhaal: de aanpak komt voort uit een visie en leidt tot resultaten.

Voorbeeldschool

‘De school wil een voorbeeldschool zijn in het werken vanuit het ontwikkelingsperspectief en dan met name vanuit het door hen ontwikkelde instrument, de PO-planner. Dat willen we graag delen met andere scholen.’

Over de school

De Latasteschool biedt speciaal onderwijs aan leerlingen van 4 tot 14 jaar. Op de Lataste wordt in een veilige en uitdagende leeromgeving onderwijs zoveel mogelijk ‘op maat’, aangeboden zodat ieder kind het beste uit zichzelf kan halen.

Onder het motto “samen maken we het verschil” zetten de collega’s van de Lataste zich vanuit de kernwaarden passie, kracht en onvoorwaardelijkheid in, om het onderwijs elke keer weer een tandje hoger te tillen. De Latasteschool is onderdeel van de Aloysius Stichting.

- Download hier het juryrapport

- Download hier de lijst met excellente scholen

- Bezoek hier de website excellente scholen