Wij willen vanuit wederzijdse betrokkenheid leerlingen helpen om zichzelf te kunnen zijn.

Kookworkshop “gezond koken met de schijf van vijf”

22 november 2019

Tijdens de open dag hebben veel mensen al kunnen kennis maken met ons restaurant ” De Kinjerkroam”. Het was al jarenlang een wens om op onze school een ruimte te hebben waar je met je groep zou kunnen koken. Dit bevordert namelijk de zelfstandigheid van onze leerlingen, het is gezellig, ze moeten boodschappen doen, menu’s lezen en bekijken en nog veel meer vaardigheden worden hier getraind.

Een ander doel is ook om ouders meer bij school te kunnen betrekken en zo op een ontspannen manier met hun kind een activiteit op school te kunnen doen.

De eerste workshop stond in het teken van gezond koken, dat vinden wij als school erg belangrijk. Er werd een heus drie-gangen menu gemaakt met verse ingredienten.

Als voorgerecht werd er een paprika-tomatensoep geserveerd met knoflookbrood. De soep was heerlijk!

Het hoofdgerecht bestond uit volkoren noedels met kip, paksoi, uitjes, gember en nog een aantal verse kruiden. Veel snijwerk werd er verricht maar het resultaat was dan ook super!

Het nagerecht bestond uit frozen yoghurt met ananas en banaan . Een heerlijke afsluiting!

Wat was het een super middag. Er waren 3 papa’s, een mama en een oma aanwezig en die hebben we zien genieten. Heel erg bedankt voor deze leuke middag.

Er volgt spoedig een nieuwe datum voor een tweede workshop.

Belangrijk detail is wel dat er maximaal 5 ouders met kind zich kunnen inschrijven, dus vol=vol.

U kunt u opgeven via onderstaand e-mailadres:

nicole.idema@aloysiusstichting.nl