Grootfontein Agri College Namibië bezoekt Lataste

06 september 2018

Bijzonder bezoek vandaag in Horn! JP Botha en Louise Engelbrecht van Grootfontein Agri College in Namibië kwamen op de Latasteschool kijken hoe wij werken met iPads. En wie kunnen dat beter laten zien dan de leerlingen zelf?Precies. Leerkrachten gaven er uitleg bij en vertelden onder meer hoe wij taal- en rekenonderwijs geven met behulp van de iPad.

Onze Afrikaanse collega’s zijn in Nederland om 68 iPads en een aantal Apple tv’s op te halen bij onze collega-school De Korenaer in Deurne. Die vervangt iPads en schenkt de vorige apparaten (drie jaar oud) aan Groot Fontein Agri College, dat als tweede school in Namibië gaat werken met iPads. De directeur en een leerkracht van de school krijgen bij Aloysius een training en bezoeken Apple Nederland, ICT-bedrijf Groupe Open en meerdere iPadlocaties van onze stichting. Zo gaan zij met veel kennis en ideeën naar huis.