Iedereen kan Sporten!

23 september 2022

Afgelopen woensdag was het dan zover!; het kennis en netwerkevent Iedereen kan Sporten. Een unieke locatie, in de aula van onze school letterlijk tussen een van de doelgroepen in. Een ochtend vol mooie verhalen, ontmoeting en inspiratie.

Er zijn altijd mogelijkheden

Ongeveer 65 deelnemers werden netjes ontvangen. Arend Lunenborg (dagvoorzitter op gympen) opende deze ochtend en gaf het woord aan Sam Schroder, rolstoeltennisspeler en heeft diverse grandslamtitels gewonnen en Mitch Valize, handbiker en winnaar van onder andere Olympisch goud in 2021. Aan tegenslagen, wilskracht, doorzettingvermogen en winnaarsmentaliteit geen gebrek, ze laten zien dat er altijd mogelijkheden zijn en namen ons mee over wat en wie het verschil hebben gemaakt in hun weg naar de top.

Daarna volgden er een aantal inspirerende verhalen van Amanda Klein van Bijzonder in Beweging, Nicole Idema over Positief in Balans op de Lataseschool en Chantal Bos namens Baseball 4 the blind.

Gezonde hapjes

In het pauzemoment kwam juffrouw Francine met de kids van groep 4 en een aantal heerlijk zelfgemaakte gezonde hapjes. De kinderen wisten goed te vertellen wat er allemaal voor ingredïenten in de hapjes zaten, super knap! Vervolgens mocht iedereen het speelleerbos bewonderen en hebben de deelnemers kennisgemaakt met ervaringsleer onder leiding van Charlotte Schoonman en Nicole Idema.

Afsluiter

Als afsluiter was er dan ook nog Redouan Aitt Chitt, bekend als IamRedo. Een breakdancer die met al zijn beperkingen er het beste van heeft gemaakt, vorig jaar nog opende hij het Songfestival in Rotterdam. Al onze leerlingen sloten aan bij zijn optreden in de aula. Wat een energie! Een aanrader om uit te nodigen want het doet absoluut wat met je. No excuses, no limits!!

Het was een fantastische dag waarbij we Eric Debets en Pauline Schrooten van Iedereen kan Sporten willen bedanken voor het mooie programma.