Het beste onderwijs realiseren samen met onze leerlingen.

Make a Wish

22 oktober 2021

Op woensdag 20 oktober hebben we bezoek gehad van Maurice Berende (vrijwillig teamleader) van Make A Wish. Hij kwam op bezoek zodat we het geweldige bedrag, dat we tijdens de Make A Wish-dag hebben opgehaald, persoonlijk konden overhandigen.

Make A Wish

De Make-A-Wish-dag heeft plaatsgevonden kort voor de zomervakantie afgelopen schooljaar. Eigenlijk zou deze eerder in het schooljaar gevierd zou worden als de jaarlijkse kerstviering, maar heeft toen niet door kunnen gaan omdat kort voor de kerstvakantie de tweede lockdown aanbrak. Met alle voorbereidingen en het enthousiasme van de kinderen en de leerkrachten konden we dit niet zomaar voorbij laten gaan. Daarom hebben we dit op vrijdag 16 juli ingehaald met hier en daar wat kleine aanpassingen om de kerstsfeer midden in de zomer achter ons te laten maar er wel een onvergetelijke dag van te maken. Een onvergetelijke dag met een mini-markt met spelletjes en hapjes én het glazen Latastehuis waar de leerlingen een eigen plaatje konden aanvragen bij DJ Robbin en juf Cherrylee. Met al deze activiteiten is veel geld opgehaald.

Het goede doel

Zoals ieder jaar gaat de opbrengst van de kerstviering – in dit geval de Make A Wish-dag – naar een goed doel. Zowel ouders als de leerlingen hebben inspraak gehad naar welk doel dit jaar de opbrengst zou gaan. Samen met de leerlingen is besproken in de klas waar Make A Wish voor staat, namelijk het vervullen van wensen van kinderen met een ernstige en soms levensbedreigende ziekte. De meerderheid heeft daarom ook bewust gekozen voor Make A Wish om juist deze kinderen een onvergetelijke ervaring te geven.

De cheque

Vanwege de drukke afronding van het afgelopen schooljaar hebben we in het nieuwe schooljaar een afspraak gemaakt met Maurice Berende om te onthullen welk bedrag we voor Make A Wish hebben opgehaald. De Vlinders Bovenbouw had de eer om de cheque van maar liefst 702,74 euro persoonlijk te overhandigen aan Maurice. Zo kon hij in de klas direct toelichten hoe ze met dit geldbedrag wensen van zieke kinderen kunnen laten uitkomen. Niet alleen een dankbaar moment voor de stichting Make A Wish maar ook een goed en trots gevoel voor de leerlingen doordat ze iets goeds doen voor een ander.