Geluksdag Latasteschool

16 juni 2021

In het kader van het nieuwe onderwijsconcept 'Positief in Balans' organiseerde de Latasteschool op dinsdag 16 juni een 'Geluksdag' voor alle kinderen en medewerkers. Enkele weken geleden gaven alle klassen hun grootste wensen op die ze graag op school in vervulling zouden zien gaan. De werkgroep trok alles uit de kast om er een geweldige dag van te maken. En dat is gelukt!

Geluksmomentjes

De dag begon met een spetterende opening; de onthulling van ons nieuwe monument 'Positief in Balans' dat een plekje heeft gekregen in ons mooie speelleerbos. De 'Geluksdag' was een dag waarbij kinderen zelf inspraak hadden in hoe ‘De dag van het Geluk’ eruit zou komen te zien.

De Latasteschool zou de Latasteschool niet zijn geweest als we veel van die wensen hebben mogen laten uitkomen op deze stralende zonnige dag. We hebben ontelbaar veel geluksmomentjes voorbij zien komen, bij zowel jong als oud. Dat kan ook haast niet anders met zulke toffe activiteiten.

Workshops

Lekker muziek maken met de Djembe, gave trucs tijdens het freerunnen, hutten bouwen en lasergamen in het (speel)bos, de mooiste kunstwerken maken met graffiti, heerlijk los gaan op het springkussen, geluksslingers knutselen, lekker knuffelen met alpaca’s of een workshop reptielen met een tijgerpython in je nek. Het kan niet gek genoeg op de Latasteschool!

Ook hebben we nog lekker kunnen genieten van onze foodtrucks, de pizzabakker en de ijscowagen. Tot slot is een motorclub op bezoek geweest voor de officiële opening van de fietscrossbaan.

Leer-en werkgeluk

Het geluk van het het kind stond op deze dag centraal. We zijn aan het nagenieten van de dankbare en lieve reacties van de kinderen. De stralende snoetjes zijn onbetaalbaar en daar doen we het voor. Het realiseren van zo’n onvergetelijke 'Geluksdag' is niet iets wat we maandelijks kunnen organiseren maar wij als Latasteschool hebben dat ook niet nodig.

Iedere dag streven we naar leer- en werkgeluk van zowel leerlingen als collega’s omdat we ervan overtuigd zijn dat als mensen zich goed voelen, ze het beste uit zichzelf en uit een ander halen.

Middels de onderwijsvisie Postief in Balans bestaande uit Ervaringleer, Rots en Water, Positieve gezondheid, Gezonde school en Brede Basisvaardigheden is onze doelstelling dagelijks bij te dragen aan het geluk van het kind.