Voorleeswedstrijd Latasteschool 2020

13 november 2020

Vanwege de Kinderboekenweek hebben wij de jaarlijkse voorleeswedstrijd georganiseerd voor jullie, kinderen van de Latasteschool.

De titel van de Kinderboekenweek was: ‘En toen…, terug in de tijd’.

Op dinsdag 10 november was het eindelijk zover.

Er waren 19 dappere deelnemers.

De presentatie van de voorleeswedstrijd werd door Juf Ryan gedaan.

Het voorlezen was voor de deelnemers natuurlijk superspannend maar ook superleuk.

Iedereen deed goed zijn best. Het was duidelijk te horen aan de manier van voorlezen, dat de kinderen hun gekozen boek heel leuk vonden. Alle kinderen die meedoen zijn kanjers. Ook waren er deelnemers, waarvoor het lezen niet gemakkelijk is, maar die toch meededen aan de voorleeswedstrijd! TOP!

Er werd spannend voorgelezen wat ook te merken was aan het publiek: dat reageerde met interesse en luisterde heel goed.

Ook nam een leerling van school deel aan de jury: Job uit groep 8. Hij deed dit heel goed en met knap taalgebruik, net alsof hij het al vaker had gedaan.

De jury had een moeilijke taak, want alle kinderen deden het heel goed.

Gelukkig hadden de juryleden genoeg tijd, want tijdens het overleggen kregen de kinderen allemaal een appel en werd een filmpje getoond met de bijdrage van elke klas aan de geschiedenis tijdlijn. Juf Laura heeft de filmpjes uit alle klassen ‘aan elkaar geplakt’.

De prijswinnaars van de Latasteschool voorleeswedstrijd 2020 zijn:

Viliano Vince

Alexander Stef

Fabian Nayden

Brandon

Namens de voorleescommissie van de Latasteschool,

Juf Ryan, juf Laura, juf Sally, juf Karin en juf Anke