Wij willen vanuit wederzijdse betrokkenheid leerlingen helpen om zichzelf te kunnen zijn.

Aftrap sport en beweegakkoord Leudal

28 september 2020

Vorige week woensdag werd tijdens het allereerste Supporterscafé van Leudal Leeft het sport en beweegakkoord ondertekend. De Latasteschool was mede organisator van deze eerste editie.

Leudal Leeft is begin dit jaar actief in Leudal om meer mensen in beweging te brengen. Jong en oud laten meedoen met sport, bewegen, muziek én cultuur. Tijdens het supporterscafé maakten diversen aanwezigen kennis met het beweegteam van Leudal Leeft. Daarnaast werd ook het sport en beweegakkoord Leudal gepresenteerd. Diverse supporters gaan in een kernteam aan de slag om het akkoord handen en voeten te geven.

Het team van Leudal Leeft organiseerde samen met de Latasteschool het supporterscafé. Daarbij hebben leerlingen hard meegewerkt. Ze hadden de speelplaats aangekleed en versierd, een gezonde snack gemaakt én de actie voor de ondertekening bedacht. Het was een avond vol kennismaking en beweging. Ter afsluiting stapten de supporters op een mountainbike en zetten samen koers naar het spandoek om het akkoord te ondertekenen.