Mooie prestatie Latasteschool bij de Limburg Light Run

14 april 2019

Tien weken lang elke dinsdag en donderdag trainen met als einddoel deelname aan de Limburg Light Run op vrijdag 12 april in Roermond. Half februari zijn maar liefst 22 schoolverlaters en een aantal docenten en stagiaires van de Latasteschool gestart met trainen voor de 5 kilometer hardloopwedstrijd. De ene keer ging het goed, de andere keer was er frustratie. Het heeft letterlijk bloed, zweet en trainen gekost om uiteindelijk afgelopen vrijdag aan de start te verschijnen. Ondertussen namen ook enkele oud-leerlingen contact op of ze mee mochten rennen met ons, hoe gaaf is dat!

Limburg Light Run

Afgelopen vrijdag was het dan zover. Spanning bij het verzamelen bij de Oranjerie in Roermond. De startnummers werden uitgedeeld, hier en daar werd er wat leuke verlichting aangebracht en toen op naar de Markt. Wat een spektakel daar; de DJ’s warmden ons wat op en rond 20.50 uur stonden we klaar voor de start. Nog 10 minuutjes in spanning afwachten en toen klonk eindelijk het startsignaal. Wat een kanjers allemaal, iedereen heeft de 5 kilometer volbracht, op zijn eigen tempo en eigen manier. Trots op iedereen die heeft meegedaan, ouders, docenten, familie en natuurlijk onze leerlingen. Dit vergeet je nooit meer, wat een prestatie. Op naar volgend jaar!